thuismetsijtze.reismee.nl

Passiemuziek & A Love So Beautiful.

In de weken voor Pasen draai ik de muziek die bij deze tijd hoort, naast de Mattheüs Passion is er nog veel meer mooie muziek met het lijden van Jezus als onderwerp. Ik begon met de cd's uit de muziekinstallatie van mijn ouders, drie cd's die er jaren in hebben gezeten, mijn moeder wist niet hoe ze die eruit moest halen, wel hoe ze de muziek af kon spelen. Vroeger klonk op zondagmorgen vaak een stuk van de Mattheüs Passion door het huis, ik vond het gejammer, ik draaide Jimi Hendrix, Cream, the Doors of Cuby hard om het niet te horen. Nu klinkt bijna onafgebroken Passiemuziek door het huis, gelukkig kunnen de honden er tegen.

De mooiste passiemuziek van dit jaar is de plaat A Love So Beautiful van Roy Orbison, op zijn liedjes speelt het Royal Philharmonic Orchestra mee, prachtig gemixed met de originele versie. De liedjes kunnen zo in de passiemuziek van Bach worden uitgevoerd met titels als In Dreams, Crying, I'm Hurting, It's Over, Blue Angel, Love Hurts, Only The Lonely, Running Scared, You Got It, A Love So Beautiful.

Roy schreef de passiemuziek van zijn leven in zijn liedjes, hij verloor zijn vrouw Claudette in een motorongeluk , twee van zijn drie zonen kwamen om toen zijn huis afbrandde, daar kan God niet tegen op of misschien ook wel, Hij stuurde Zijn Zoon naar de aarde om ons te redden van onze zonden, Hij stierf aan het kruis, stond na drie op uit de doden.

Roy stierf op 6 december 1988 als gevolg van een hartstilstand, 52 jaar jong, Roy stond weer op door zijn prachtige muziek.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!