thuismetsijtze.reismee.nl

Aan de andere kant van de weg.

De lucht is blauw, binnen is het 24 graden, als ik thuis kom gooi ik de tuindeuren open, de honden zijn door het dolle heen, ze rennen heen en weer, blaffen naar elk vogeltje dat voorbij vliegt, het is lente. We lopen de ronde, geven de pony een appel en paardebloemen bladeren, ze smult er van.

De postbode brengt een paar platen, alles is te koop, Roy Orbison zingt samen met een symfonie orkest de tranen in mijn ogen, zijn zonen spelen mee op de plaat. Ik houd van live platen, Bad Company brengt herinneringen terug die ik niet kan vergeten.

Ik zit in de serre te niksen, denk na over vroeger en nu, er is niet zoveel verschil, ik ben iets ouder, lezen moet met een bril, in de verte zie ik nog goed, aan de andere kant van de weg lopen drie reeën te grazen.

Vanmorgen liep ik in de opkomende zon met de honden, zes uur is het, als ik de krant lees valt alles mee vandaag, we zijn verwend in Nederland, het wordt de hoogste tijd dat we na gaan denken over de andere kant van de wereld, daar wonen mensen die het ook goed willen, een dak boven je hoofd, eten en drinken.

De pony staat te wachten tot ze weer naar de stal mag, eten en drinken, het is niet zo moeilijk, dat maken wij mensen ervan.