thuismetsijtze.reismee.nl

Harde wind en regen.

Als ik wakker word kijk ik om heen, waar ben ik?, in mijn droom werd ik een andere kant opgestuurd, ver weg van huis, gelukkig lig ik in mijn eigen bed. Als ik beneden kom word ik enthousiast begroet door de honden, de pony in de stal begint te hinniken als ik de gordijnen open trek, ze hebben zin in een nieuwe dag. Eerst een kop koffie en de krant, die weer niet is bezorgd, ik meld het bij de bezorgdienst, ik kan de krant op mijn tablet lezen, app, dat is het gemak van deze tijd.

Ik maak de kachel aan, zet een pan water met spliterwten en vlees op de kookplaat, laat het zachtjes koken, het wordt warm en het gaat lekker ruiken in de kamer.

Op de voorpagina gaat het over de Nederlandse vertaling van de Nashville verklaring, de initiatiefnemers van de vertaling nuanceren één van de meest omstreden punten van de tekst, homo's mogen wel uit de kast komen, maar meer niet. Verder op lees ik de uitspraak van een dominee, je mag wel homo zijn, maar je mag die homoseksualiteit niet in de praktijk brengen. De schijnheiligheid ten top.

Ik ga lopen met de honden, een spirituele wandeling is goed om te ontstressen las ik gisteren in de krant, van stress heb ik niet zoveel last, wandelen doe ik altijd op dezelfde manier, rustig achter de honden aan lopen, het blijft elke dag een verrassing waar we langs gaan. Ik geef de pony in het voorbijgaan een appel, binnen vijf minuten zijn we drijfnat geregend, ik laat het rustig over me heen komen zonder te mopperen, we lopen tegen de wind in, ik laat alles los behalve de honden, die kunnen nog niet zonder riem, het wordt licht in mijn hoofd, alle zware gedachten verdwijnen, ik merk niet dat het regent, zonder moeite loop ik tegen de harde wind in, heerlijk, zo doe ik het al jaren.

Thuis gooi ik wat houtblokken op het vuur, maak de erwtensoep af en laat het nog een tijdje pruttelen op het vuur. Een nieuw boek, mooie muziek, een tekening overbrengen op linoleum zodat ik die weer kan gaan uitsnijden, de honden liggen voor de kachel. Het wordt donker buiten, de pony loopt langs de afrastering, ze wil op stal.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!