thuismetsijtze.reismee.nl

"White Album"

Muziek, altijd weer muziek denk ik als ik de Witte Plaat van the Beatles opzet, ik lees in de krant dat the Analogues het album live in Liverpool hebben gespeeld, de band speelt de Lp's van the Beatles tot op de groef nauwkeurig na op de originele analoge instrumenten. Ik heb ze gezien toen ze Sergeant Pepper speelden, prachtig, maar die plaat heb ik thuis ook dacht ik, ik werd er niet warm of koud onder, veel bands spelen een succesvolle plaat integraal "live", er komt een nieuwe superdeluxe uitgave met de cd, vinyl, alles in een nieuwe verpakking, geld uit zak klopperij, het voegt niets toe aan de originele opname.

Als ik een band "live" zie spelen, wil ik ze zien spelen alsof het de eerste keer is dat ze samen muziek maken, vooral dat ze plezier hebben, uit hun dak gaan samen met het publiek, doorgaan tot ze er bijna bij neer vallen. Ik zag Joe Jackson lang geleden, Body and Soul, één van de beste concerten die ik zag, the J.Geils Band in het voorpramma die het optreden van the Rolling Stones overbodig maakten, laatst nog Jungle by Night.

Er zijn uitzonderingen, na the Beatles draai ik Kraftwerk, die live net zo moeten klinken als op de plaat, misschien zijn ze dan nog beter.



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!