thuismetsijtze.reismee.nl

Naar Italië En Terug. Dag 10.

Een sputtertje bij het opstaan, we konden buiten ontbijten alles droog inpakken, toen we om negen uur de camping aftreden begon het te regenen, het werd droog toen we om drie uur in Zwitserland op een andere camping stopten, zes uur in de regen, dan word je wel nat en koud.

We rijden terug naar Aosta om vandaar uit de weg naar de grote St. Bernard pas in te slaan, niet door de tunnel. Langzaam gaat de weg omhoog, het is niet druk, als er auto's achter ons rijden gaan we even aan de kant om ze te laten passeren, dat rijdt een stuk rustiger door alle bochten, we zijn onderhand wel wat gewend, maar in de regen is het toch oppassen. Hoe hoger we komen hoe meer sneeuw langs de weg, twee, drie meter hoog, het wordt kouder, het gaat harder regenen, af en toe een flard mist, boven is een restaurant waar we capucinno drinken en een beetje warm worden, droog niet, want buiten blijft het regenen, zacht dan weer hard. Het zicht neemt af tot minder dan vijftig meter als we weer opstappen, voorzichtig naar beneden, na vijf minuten wordt het zicht beter, de omgeving is prachtig, overal water, het stroomt ook over de weg, keep your eyes on the road tor hands upon the Wheel, liedjes schieten door mijn hoofd, het leidt me een beetje af van de kou en de regen, mijn handschoenen zijn niet meer waterdicht en heel langzaam komt er een beetje vocht door mijn jas. Even dreigt het op te klaren, helaas, verder, bij een pompstation vragen we de weg, de man rijdt een stuk voor ons aan om ons naar de goede weg te brengen, dank je wel. We stoppen bij een restaurant, we bestellen een burger met frites, heerlijk zo krijg je ze bij Mcdonalds niet, beetje aan de prijs, het is vacantie. We zien een camping maar besluiten door te rijden naar Gstaad en Saanen, het begint harder te regenen, niet echt leuk meer, of zullen we een hut nemen? We zien een camping, slaan af, in de verte hele stukken blauw, even later breekt de zon door, we laten ons verwarmen, alle natte spullen op een lijntje, de tent staat, luchtbed en slaapzak liggen klaar. We zitten een uurtje in de zon, even bijkomen.

We hebben nog een biertje in de koffer, straks lopen we naar het dorp.