thuismetsijtze.reismee.nl

Mary (vervolg).

Mary Coughlan is een Ierse zangeres, geboren in 1956, ze had een nogal ongeregelde jeugd, op haar vijftiende begon ze te drinken en drugs te gebruiken en belandde in een psychiatrische instelling. Ze verhuisde naar Londen, kreeg drie kinderen, keerde terug naar Ierland. Erik Visser van Flairck nam Mary onder zijn hoede, hij maakte een plaat met haar, Tired and Emotional, die verkocht 100.000 exemplaren in haar geboorteland. Een loopbaan als zangeres met vallen en opstaan, ze is meer dan dertig keer opgenomen geweest door drankgebruik, maar de laatste zes jaar gaat het goed zonder drank, af en toe een sigaretje, meer niet. Ze nam een plaat op met nummers van Billie Holiday, een zangeres die ten onderging aan drank en drugs, soms zijn levens hetzelfde, we kennen het verhaal, maar leren er niets van, je moet het zelf ondervinden, mee maken en dan proberen sterk te zijn, alle verleidingen te weerstaan, alleen is dat vaak moeilijk, ik weet er alles van.

Morgen vroeg werken.

En drie platen van Mary Coughlan luisteren die ik op marktplaats heb gekocht, ik drink er wel een biertje bij.