thuismetsijtze.reismee.nl

Lezen heeft geen zin.

Lezen heeft geen zin net zo min als het leven, ik ben er en er zijn boeken, voor sommige mensen is het er zijn en lezen een ramp, dat geeft niets, ze vinden vast een zinvolle invulling van hun leven of niet, ook goed. Lezen betekent woorden tot je nemen die in een boek een samenhangend geheel vormen, soms kan ik er geen touw aan vast knopen, leg het boek weg om het een paar jaar later zonder probleem uit te lezen, wat zegt dat over mij en over het boek? Niks, ik lees altijd, dat is geen verdienste, zo is het, het liefst een boek dat ik kan vasthouden, bladzijden om kan slaan, terug kan lezen, om kan vouwen, ruiken, een boek is tastbaar. Een paar boeken gelezen op mijn tablet, prima, de boekenkast puilt uit, het is anders, ik moet er aan wennen, de woorden zijn hetzelfde, maar lezen vanaf een scherm is bijna heiligschennis, het boek is God.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!