thuismetsijtze.reismee.nl

Bach en een spoorweg.

Ik luister naar de orgelwerken van Bach, elke avond 1 plaat met twee kanten, 19 platen, ik lees Ondergrondse Spoorweg van Colson Whitehead, illegaal verkregen, maar dat maakt het verhaal niet minder gruwelijk. Slavernij en mooie klassieke (orgel) muziek passen niet echt bij elkaar, onder het harde werken op het land met niets ontziende opzichters werd er gezongen, in de avond werd er af en toe muziek gemaakt, waar komt the blues vandaan? Onvoorstelbaar wat mensen andere mensen hebben aangedaan, nog steeds, omdat ze zich het uitverkoren ras voelden en zich alles konden permiteren om de andere medemens te vernederen, dat is nog heel zwak uitgedrukt. Lees het boek, andere boeken, ik schaam me voor mijn afkomst, blank en christelijk, voor al het onmenselijke dat in de naam van God is gebeurd, spijt betuigen heeft weinig zin meer, het is gebeurd en het lijkt er op dat er niet veel veranderd, tenzij wij dat willen en ons laten horen op wat voor manier dan ook, alles helpt om ongelijkheid in breedste zin van het woord uit de wereld te helpen.

Ik begin morgen om landen te verenigen, ik bak een appeltaart voor Sarah met een Italiaanse en een Nederlandse kant, kus allemaal, het komt goed.

Reacties

Reacties

Jolle

Je boek is eerlijk gekocht door ons hoor en aan jou doorgestuurd.
Kus Jolle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!