thuismetsijtze.reismee.nl

Overvloed.

De paasdagen zijn weer achter de rug, de platen met de Mattäus Passion, Jesus Christ Superstar, enz. gaan weer voor een jaar in de platenkast, het is genoeg geweest. De muziek was overweldigend, het eten overvloedig, het weer liet het wat afweten, maar storm met een lekker zonnetje tussendoor past wel bij pasen. Als ik op Goede Vrijdag door de drukke supermarkt loop, besef ik weer eens dat we het goed hebben in Nederland, ik sta er te weinig bij stil, het lijkt zo gewoon. De schappen puilen uit, de karretjes worden volgeladen, we kopen te veel, wat er over is van de maaltijd gaat in de prullenbak, ik ben geen uitzondering, ik doe er ook aan mee, het leven is goed op het platteland. Van terreur dreiging merk ik niets, de enige die protesteren zijn de hond en de pony, die soms te lang naar hun zin alleen gelaten worden, maar bij hun gaat het ook voornamelijk om eten en een goed gevulde buik. Eén van de goede voornemens voor dit jaar is opruimen, rigoureus en zonder pardon veel dingen wegdoen, maar of ik het kan? De boeken stapelen zich op, de kast is bijna vol, ik kan er niet tegen lezen, heerlijk om over een stapel boeken te struikelen, met de platen is het net zo, ik timmer kasten onder de ramen in de serre, dan kan ik weer 6 1/2 meter platen kwijt, dat zijn ongeveer 1800 Lp's, het moet niet gekker worden, die kan ik moeilijk opruimen. Ik begin op zolder en ga dan langzaam naar beneden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!