thuismetsijtze.reismee.nl

De wereld is gek geworden.

Ik kijk naar het journaal, aanslag in Turkije, veel doden, in Nederland gaan mensen met elkaar op de vuist, vermoorden elkaar verbaal omdat er veel vluchtelingen zijn die gehuisvest moeten worden. Joe zingt, I come in peace, laten we de vrede bewaren, waar dan ook, het lijkt erop dat het alleen in Noord Korea rustig is, maar daar weten de mensen niet beter, zo kan het ook, onwetendheid door indoctrinatie, waar kies ik voor in vrijheid, mijn mening met als gevolg heel veel slachtoffers of een streng regime dat alle tegengeluiden laat verstommen en mensen laat leven in een waan van geluk, ze weten niet beter. Zijn wij beter af in een democratie waarvan de bewindslieden ons laten geloven dat ze alles onder controle hebben, het beste met ons voor hebben, maar ondertussen niet weten hoe ze de zaken moeten aanpakken, paniek in het kabinet, de premier staat glimlachend de pers te woord, tussen zijn woorden door klinkt de twijfel, hij weet het ook niet, maar dat heb ik nog honderdmaal liever dan het gestook in de samenleving door de leider van de partij van de vrijheid, holle woorden, succes verzekerd, hij draagt niets bij aan een waardige oplossing van een groot wereldlijk probleem, maar stijgt wel in de peilingen. Zijn we gek geworden met ons allen, zelf nadenken over wat er in de nederland en de wereld gebeurt is toch niet zo moeilijk, als wij de vluchtelingen zouden zijn dan willen we ook graag geholpen en opgevangen worden door mede wereld burgers, lees de bijbel er op na, heb je naaste lief als je zelf, zoek op google naar Levinas en alles komt goed. Nu is het een gekke wereld, oplossingen voor vrede, rust, menselijkheid zijn ver te zoeken, laat staan dat we naar elkaar luisteren. Er wordt veel geschreeuwd, weinig wol, drukte om niks, we praten elkaar na, het is tijd om jezelf te laten horen, ik ben partijdig, kies voor een samenleving die zorgt voor iedereen, altijd. Joe zingt Come Together, right now, the Beatles wisten het wel lang geleden, samenkomen in een eenzame wereld, het valt niet mee, laten we ons verstand bewaren en er iets van maken, meer kunnen we niet doen, alleen samen.