thuismetsijtze.reismee.nl

Een doos met vijf Lp's.

Stormweer op komst, ik probeer het de hele dag te ontwijken door allerlei nutteloze dingen te gaan doen, niet helemaal waar, ik zorg voor de poezen van Carien en Jelmer. Een slot op de schuur, het katteluikje maak ik morgen in de achterdeur, uitstelgedrag van de eerste orde, ik stofzuig het huis, dweil de vloeren, maak de wc's schoon en nog steeds is het weer heel mooi, pas tegen vijven wordt het wat onrustiger buiten, buienradar bepaalt mijn werkzaamheden, eerlijk gezegd is het anders, misschien gemakzucht, ik zie dat het slecht weer wordt en alle buiten activiteiten worden op de lange baan geschoven, ik kan iets anders gaan doen. Ik lees de krant, bak een heerlijk foccacia brood. De vloer wordt gedweild, wc's schoon, was in de machine, de vaatwasser uitpakken, allemaal zaken die ik zo lang uitstel tot het niet langer kan. Dan ga ik zitten, luister klassieke platen, lees tot het me gaat vervelen, ik pak de doos met vijf platen van Bruce, live 1975-85, lees de teksten mee in het boek dat bij de platen hoort, ik stop pas bij het laatste nummer, Jersey Girl. Heerlijk om zo een zomerstorm door te komen, maar ik moet nog wel even naar buiten om de hond uit te laten en het paard lust nog wel wat hooi, een wortel, zal ik mijn schoen zetten vanavond en er zelf iets in doen? De Goed-Heilig Man viert vacantie en heeft geen tijd om aan kinderen of cadeaus te denken, bekijk het maar in de zomer, laat staan dat Hij aan mij denkt, de sinterklaas cao is heel duidelijk, Hij werkt van eind november tot zes december, daarna neemt de Sint zijn ouderen dagen op, het is een wonder dat Hij nog langs komt, het staat niet meer in zijn contract, maar gelukkig heeft Hij nog plezier in zijn werk, daar kunnen we een voorbeeld aan nemen. Als ik Sinterklaas was dan vroeg ik een mooi cadeau met een strik erom, een Royal Enfield 500 en raadpleegde ik Jolle over de route die ik zou moeten volgen. Gezien mijn leeftijd geen weken weg, een leuke alternatieve rit en een andere bijkomstigheid, de Pieten kunnen niet zo lang zonder mij. Bruce speelt door als nooit tevoren, zijn band volgt hem in alles, the Big Man speelt de longen uit zijn lijf. Ik weet het, niet achterom kijken toen alles beter was, de bands nog uren speelden, het wordt anders.