thuismetsijtze.reismee.nl

Kajaani.

Ik kreeg een berichtje van dochter Julia, dat ze haar buitenland studie misschien/waarschijnlijk gaat volgen in Kajaani Finland, eigenlijk tweede keuze, ze wil liever naar Oostenrijk. Ik hoor het wel wanneer het definitief is. We reden Kajaani binnen in de plensende regen, stoplichten, we waren de weg kwijt en stopten langs de kant, we moesten terug, gedraaid en we komen op een groot parkeerterrein met winkels, we schuilen bij de Lidl, bekend en warm tot het droog wordt. Als we op zoek gaan naar een camping, die hier volgens de kaart moet zijn, rijden we verkeerd en slaan af naar een klein weggetje, draaien en op de snelweg vinden we de plek waar de camping moet zijn, een benzine station met winkels, hotels en dat soort gedoe. We gaan maar eens vragen en uiteindelijk blijkt dat de plaats waar de camping was nu een golf terrein is. Wel veel gras, maar we mogen er niet onze tent opzetten. We zijn moe, rijden door naar Vuokatti, waar we een camping vinden bij een vacantie verblijf van een kerk, ze vinden het vreemd dat we willen camperen, maar we krijgen een plek bij het water naast een vuurhut. In de kerkzaal mogen we voetbal kijken en een heel lieve dame zet koffie voor ons en ze heeft er broodjes bij. Kajaani is nog zo gek niet, Julia, mooie omgeving, aardige mensen, als je er heen gaat dan kom ik zeker op bezoek, motor of camper, zomer of winter.