thuismetsijtze.reismee.nl

Vreemde gewoonte.

Misschien een vreemde gewoonte van mij, sinds jaar en dag bekijk en lees ik de rouw advertentie's in de krant, in het weekeinde de contactadvertentie's. Uit nieuwsgierigheid, verder doe ik er niets mee. Soms sla ik de pagina snel om als de geboortedatum van de overledene te dicht bij die van mij komt en hoe ouder ik word hoe vaker dat voorkomt, maar meestal lees ik alles. Vandaag las ik bij de man zoekt vrouw de volgende advertentie: Kun je Dr. Feelgood waarderen? Heb je zin en tijd om van 7 t/m 9 november naar Canvey Island te reizen? Doe (bij 2 maal 'ja') eens gek en bel mij (Peter) op 06 21 33 47 62. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt, tussen mijn platen vond ik twee van Dr. Feelgood, die ik draaide terwijl ik de rest van de krant las. Op google zocht ik het verhaal van de band op, de zanger heet Lee Brilleaux, hij heette Lee John Collinson, met zo'n naam kan het bij mij niet meer stuk, de muziek vooral live zonder franje, alles wat ik mooi vind, zie het concert. Canvey Island, waarom wil hij daarheen? Lee Brilleaux is daar opgegroeid, geboren in Zuid Afrika, verhuisd naar Engeland en vanaf zijn dertiende woonde hij op Canvey Island. Wat is er op 7 t/m 9 november te doen op Canvey Island (zie advertentie)? Dan treedt in het Oysterfleet Hotel Dr. Feelgood op, de band bestaat nog steeds zonder enig origineel bandlid, maar wat maakt het uit, een memorial voor Lee Brilleaux, die in 1994 op 41-jarige leeftijd overleed, veel te jong. Ik heb nog een moment overwogen om Peter te bellen, maar ik houd het bij de herinnering die ik heb aan Dr. Feelgood. Tussendoor appelmoes maken voor wie het lekker vindt, brood bakken vandaag bier en mosterd brood (ben benieuwd), hooi halen samen met Jelmer en Kelvin, voor de dieren zorgen en veel muziek van Dr. Feelgood.

Vol scherm en volume op tien, geniet er van, ik bekijk het via de televisie, geluid via de versterker.

Roxette, nummer 1 in de top 2000, zoveel beter als Queen, Led Zeppelin, Deep Purple of the Eagles. Bekijk het nummer met Wilko Johnson op de video.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!