thuismetsijtze.reismee.nl

Feestje.

Gisteravond vierde Stephanie haar verjaardag, Julia en ik zijn er naar toe geweest. Buiten, vuurtje aan, gezellig. Eigenlijk ben ik niet zo van de feestjes, maar buiten met een vuurtje aan, biertje erbij is dat wel heel aardig. Vannacht nieuwe en oude en nieuwe oude muziek van neil young gedownload. Er komt enorm veel muziek van hem uit, wat er nog in de archieven zit, word volgens mij uitgebracht in enorme boxen met cd's en dvd's en vrij kostbaar. Nu luister ik naar een concert van 21 juli van dit jaar in Italië, zo te horen illegaal opgenomen. Vorig jaar zijn Carien en ik naar een concert van Neil Young en Crazy Horse in de Ziggodome geweest, zover mogelijk naar voren om het goed te kunnen zien. Prachtige herrie met in het midden een paar akoestische nummers. Concerten worden zo langzamerhand bijna onbetaalbaar en die grote zalen zijn niet echt gezellig. De intimiteit van een kleine zaal met een paar honderd man gaan boven alles, maar die zalen verdwijnen één voor één en op de biljarts van de bruine kroegen treedt geen band meer op, nostalgie of moet ik met de tijd mee? Ik hou het op nostalgie, zoveel ga ik niet meer uit, maar met de tijd mee gaan op welk gebied dan ook, is een eerste vereiste om jong te blijven. En dat willen we allemaal, maar of het lukt? en wanhopig jong blijven heeft ook iets verdrietigs of wanhopigs, net hoe je het wilt noemen. Er is niks mis mee om ouder te worden, alleen wordt bij mij de memento mori gedachte steeds sterker, soms word ik er door overvallen als ik met de hond loop te wandelen. Andere keren lach ik erom en denk LEEF ,dat probeer ik dan te doen. Vandaag dacht ik na over de tijd dat ik niet meer hoef te werken, ik sluit iets af, maar het is ook een begin van een nieuwe periode, nieuwe dingen doen, waar ik de laatste jaren nauwelijks aan toe ben gekomen. Zover is het nog niet, ik kan haast niet wachten om er mee te beginnen en dat doe ik dan ook maar tussen alle andere dingen door.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!