thuismetsijtze.reismee.nl

Druk baasje.

Vandaag het hefdak van de vw bus schoongemaakt, de zwarte weerplekken aan de binnenkant zijn zo goed als verdwenen door een soort chlooroplossing, rotspul, toch maar handschoenen gebruikt. Daarna met schoon water er over heen en klaar, in het zonnetje laten drogen. Het dakraampje heb ik eruit gehaalt en dat is nu ook mooi helder. Tussen door twee wassen gedraaid, opgehangen, droog en opgevouwen. Ook bezig om laden te maken voor de keuken, de boel opruimen, wat niet meer nodig is, dat gaat in een doos of weg in de container. Er zijn veel courgette's in de moestuin, nog een paar inmaken in zoetzuur voor aankomende winter, van een open fles rode wijn heb ik wijnazijn gemaakt met kruiden erin, geen dop erop, maar een stukje doek met en elastiekje erom. Wie weet gaat het gisten en pats boem knalt er weer een fles uit elkaar. Soms is het wel handig om te lezen hoe het moet, het is zo eenvoudig. Geen tijd om naar de kapper te gaan, maar met het jaren 60/70 feest in het vooruitzicht is dat misschien niet zo nodig, het is nog niet zo lang als toen. De bladeren vallen vroeg dit jaar door een koude augustusmaand?, erg vroeg, het is pas begin september. De natuur gaat zijn eigen gang, dat gaat meestal goed, we hoeven ons er niet mee te bemoeien. Mensen zijn een ander verhaal, die willen zich overal mee bemoeien, elkaar vertellen hoe we moeten leven, als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks, in het klein of in het groot. Het is zo eenvoudig om het paradijs op aarde te verwezenlijken, maar we zijn er nog niet klaar voor. We lopen onszelf voorbij in het najagen van onze dromen, maar gunnen we een ander die droom ook?