thuismetsijtze.reismee.nl

Vier vroege diensten.

Vier vroege diensten op rij vind ik wel genoeg, ik sta om half zes onder de douche, lees eerst de krant op mijn tablet met een lekkere kop koffie, ik zet de pony in wei en ik loop een half uur met de honden, in de verte wordt het licht. De papieren krant zit in de bus, nog een kop koffie en naar het werk, de honden zijn de baas in huis als ik er niet ben, dat doen ze uitstekend, als er volk langs komt staan ze voor de serre ramen te blaffen tot ze uit het zicht zijn.

Als ik om een uur of vier weer thuis kom zijn ze blij me te zien, wandelen en daarna eten, dat is wel zo ongeveer het belangrijkste in hun bestaan, ze hebben geleerd om te overleven op straat, hier in huis is het een paradijs voor de beestjes, elke dag op dezelfde tijd brokken in hun bak, ik voel me een beetje God.

Vroeg opstaan vind ik niet zo erg, ik zet de wekker, meestal ben ik voor die tijd wakker om uit bed te gaan ook al is het laat geworden met veel bier, nu na vier vroege diensten zet ik de wekker uit, morgen uitslapen.

De houtkachel heb ik aangestoken nadat ik de pony op stal heb gezet, de honden liggen te slapen naast mijn stoel voor de kachel, ik lees de krant, een plaat op de draaitafel, Michael Bolton is wel erg braaf en saai, misschien in de verkoop.

Ik zit in de stoel van mijn vader, luister en kies willekeurig uit de duizenden platen, altijd verrassend en platen hebben twee kanten.

Morgen buiten aan het werk of de vloer dweilen en de ramen lappen?