thuismetsijtze.reismee.nl

Oude ogen?

Het sneeuwt, ik zit in de stoel van mijn vader te kijken naar de auto's die langzaam over de weg naast het huis rijden, mijn benen op het voetenbankje, de houtkachel aan, het is 23 graden binnen, ik luister naar een live concert van the Allman Brothers Band uit 1970, prachtig.

Een strooiwagen met oranje knipperlichten komt voorbij, Gregg Allman speelt een solo op zijn hammond b3 orgel.

Ik kijk al bijna 65 jaar met dezelfde ogen naar de wereld om me heen, ze worden iets minder wat het lezen betreft, een bril met plus 1,5 biedt uitkomst, verder doen ze het prima. Ik zie niet anders dan bijvoorbeeld veertig jaar geleden behalve als ik in de spiegel kijk, dan ben ik een stuk ouder geworden, mijn ogen laten nog steeds zien hoe de werkelijkheid is.

Kijken mijn ogen onbevooroordeeld? of verdraaien mijn hersenen de werkelijkheid? , als ik om me heen kijk, ik weet het niet, het is ook niet zo belangrijk zolang ze maar kijken , net zoals mijn oren horen, soms een piepje, maar naar het concert van the Allman Brothers luister ik als in mijn jonge jaren, ik doe mijn oude ogen dicht en zie ze spelen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!