thuismetsijtze.reismee.nl

Nonchalance.

De trainer zei dat in de tweede helft nonchalance (= achteloosheid, slordigheid, nalatigheid) in het spel was geslopen, we hebben het over betaald voetbal, alle spelers worden vorstelijk betaald voor een spelletje maar vergeten dat het hun werk is, ze doen maar wat. Marco van Basten zei onlangs, betaald voetbal speel je om te winnen, niet om mooi voetbal te spelen.

Nonchalance in de zorg leidt al snel tot fouten, in de behandeling, het verkeerd geven van medicatie, enz., fouten die enorme gevolgen kunnen hebben, in de zorg werken mensen die iets minder betaald worden dan voetballers, maar minstens zo belangrijk zijn, ik denk nog wel belangrijker, dat geldt ook voor onderwijzers (m/v), politie, brandweer, ambulancepersoneel en eigenlijk iedereen.

Alleen profvoetballers komen weg met nonchalance, harde woorden vallen in de kleedkamer, na het douchen zijn ze die weer vergeten, volgende wedstrijd, niemand ligt er wakker van, als je haar maar goed zit.

Er worden belachelijke transferbedragen betaald voor voetballers (ook als ze nonchalant spelen), als ik binnen de instelling van groep verander gebeurt er weinig.

Gelukkig maar!