thuismetsijtze.reismee.nl

Rijkdom.

Elke dag geniet ik van de rijkdom die ik heb verzameld, duizenden platen, honderden boeken, het einde is nog niet in zicht. Het is een weelde die ik nauwelijks kan bevatten, vijftig jaar terug kreeg ik van opa Venema een boekenplank, die mijn moeder schilderde, ik weet nog precies hoe die er uitzag, bijna een meter lang, die ik met pluggen en schroeven in de muur bevestigde, toen was ik nog niet zo handig, nu doe ik net alsof. Karl May stond erop, Arendsoog, ietsje later Jan Wolkers, maar mijn vader haalde die boeken weg, of hij ze heeft gelezen weet ik niet, ze verdwenen zomaar.

Toen was mijn droom, een muur vol met boeken, alles lezen wat ik te pakken kon krijgen en nog meer. Nu weet ik dat het onmogelijk is om alles te lezen wat er geschreven wordt, ik moet kiezen en weer wegdoen wat gelezen is, dat is moeilijk want ik wil alles bewaren, zelfs platen van de Zangeres zonder Naam en Nana Mouskouri.

Een huis vol rijkdom, ik ben wel eens iets kwijt, ik moet het beter ordenen, maar dat is ook de charme van het verzamelen, precies weten wat er is in de chaos.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!