thuismetsijtze.reismee.nl

Perfectie.

Ik lees in de krant: " Veel jonge mensen lijden onder de tirannie van perfectie, de druk om te slagen op school, de universiteit en het werk is enorm. Daarbij hechten we steeds meer belang aan extrinsieke doelstellingen, zoals het loon, consumeren en andere zaken. Het belang van sociale verbondenheid en van idealen komt er in ons hectische leven te karig vanaf."

Alles bijhouden wat er op de sociale media voorbijkomt is bijna een dagtaak lijkt me, niet vol te houden, maar ik ben dat ook niet gewend, ik vind het al lastig en vermoeiend om de app en email op mijn tablet in goede banen te leiden. Heerlijk dat ik alles op kan zoeken op de Google, ik draai platen van Nico Mbarga, Docteur Nico, Chief Ebenezer Obey, Miriam Makeba en anderen, muziek uit Afrika, ik lees de verhalen van hun muziek en hun leven, daar gaat ook veel tijd inzetten, daar heb ik het wel voor over.

Overal zijn apps voor, gelukkig niet om platen op te zetten of de honden uit te laten, dat is nog handwerk.

Ik heb een halve vierkante meter linoleum weg gesneden, het was niet echt nodig om een goede afdruk te maken, maar het is wel goed om te oefenen in het snijden in het materiaal, lang geleden, je verleert het niet, maar oefening baart kunst.

Toch maar een nieuwjaarskaart maken, ik heb nog wel een stukje linoleum liggen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!