thuismetsijtze.reismee.nl

Hooi en stro.

Ik haal hooi en stro voor de pony Jessica, ik rijd een keer of vier heen en weer, de auto ziet er niet uit, stro en hooi zitten overal, maar daar is deze auto voor, vervoer.

Een stal staat in deze tijd, december/kerst in het middelpunt van de belangstelling, Maria en Jozef gingen op weg naar Bethlehem, lees het verhaal er op na als je het niet kent, om daar onderdak te vinden in een stal waar Jezus werd geboren, bijna schreef ik hun kind, dat zou een grote vergissing zijn.

Het maakt niet uit, het is een prachtig verhaal, een stal is een plek waar dieren onderdak vinden, beschutting tegen de kou. Ik heb het dit jaar zo lang mogelijk uitgesteld om de pony op stal te zetten, het was niet koud, niet heel nat, het scheelt heel veel werk om de stal steeds schoon te maken.

Op een koude avond is het fijn om even bij de pony in de stal te staan, het stro ruikt heerlijk, het is er warm, het grote lijf heeft de stal zo op temperatuur. Even waan ik me in de stal waar Jezus werd geboren, maar die was groter met schapen, koeien, een ezel, herders kwamen langs, Engelen zongen.

Ik heb een plaat op staan die ik vond tussen de Afrikaanse platen, the Dells, ze zingen niet als engelen, maar het is een prachtig mannenkoor dat de liefde bezingt, funk, wacht even, I sure will be glad when Bob comes back, is de laatste zin van de plaat.

Cardinal Rex Lawson is de volgende plaat die ik draai, achterop staat;

Though Rex is dead, his works will remain legendary in the minds of all Nigerians.

Kerst is het feest van het licht, ik heb kaarsjes voor in de kerstboom gekocht, maar daar is bezwaar tegen, ik doe het toch.

Ik versta niets van wat er gezongen wordt, de muziek raakt me, ik begrijp ook weinig van het feest gevoel dat er tijdens de kerstdagen heerst, een paar dagen vrij om uitbundig te vieren dat we het goed hebben samen, dat in eten en drinken vertaald.

Ik loop naar de stal waar het heerlijk ruikt, met een appeltje is Jessica tevreden, de honden gaan liggen, ik zit op een strobaal, meer is er niet in een stal.

Morgen moet ik de stront uit de stal halen, het lieflijke van een stal met Jezus is dan verdwenen, het is koud, het stinkt, maar er zit een engel op mijn schouder die mooie liedjes zingt, ik zing ze mee, samen zingen is ook zo'n ding met Kerst, ik ken alle liedjes nog uit mijn hoofd.

Onze moeder leerde ze ons onder de kerstboom met kaarsjes, heel lang geleden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!