thuismetsijtze.reismee.nl

Extreem.

Vanmorgen stond ik om zes uur op om voor de dieren te zorgen en de krant te lezen voordat ik moest werken, het regende, het heeft de hele dag geregend. Ik kwam thuis, Jessica de pony liep langs de afrastering heen en weer, ze wil op stal, eerst wat water, stro en hooi, als ze binnen staat een bak met biks. Dan met de honden lopen, we worden nat, maar dat maakt niet uit, thuis gekomen krijgen ze een bak met brokken. Ik steek de kachel aan, zet de hachee op, dat moet nog even pruttelen naast de rode kool, ik ga zitten, het wordt aangenaam warm, het hoost van de regen buiten,het is winter, er klopt niets van, het zou koud moeten zijn, het weer is net zo in de war als de mensen die gele hesjes dragen, alleen kan zij er niets aan doen, wij veroorzaken het extreme weer, net als alle ellende in de wereld. Schouders eronder, samen aan de slag , vooral dat samen is belangrijk, het maakt niet uit wat, wie, hoe, enzovoort je bent, doe de gele hesjes van ongelijkheid uit en maak een begin met samenwerken. Van de regering, de kamer, onze volksvertegenwoordigers verwacht ik een uitgestoken hand naar iedereen toe in plaats van het gepraat in het belang van de partij of van zichzelf, het wordt tijd dat ze partij ideologie aan de kant zetten, het eindeloze gekissebis over details, stap over schaduwen heen, doe wat je moet doen als volksvertegenwoordiger wereldwijd, je bent gekozen om de wereld beter te maken, niet voor je eigen belang.

Ik zit de stoel van mijn vader, hij dacht heel anders over de wereld en haar problemen dan ik, we verschilden van mening over bijna alles, maar dat lag ook aan mij, dwarsligger om vooral tegen hem te zijn ook al viel het verschil achteraf eigelijk wel mee, de kloof bleek te overbruggen toen we ouder werden, onder het kaarten, bij een biertje werd er gepraat over de toestand in de wereld, in ons gezin, in ons leven, Reinhart Mey sloot de dag af met Gute Nacht Freunde.

Het vuur brandt in de kachel, het eten staat op, buiten is het weer van slag.

John Hiatt zingt wijze woorden over de liefde waar ik graag naar luister, het is stil in huis, de kachel tikt haar warmte, zijn liedjes maken me wakker en fluisteren me in slaap.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!