thuismetsijtze.reismee.nl

Irish stew.

Broer Jan appte een foto van de Irish stew die hij gemaakt had, het zag er lekker uit.

Ik moest denken aan John en Niall Beatty, twee broers uit Belfast, Noord-Ierland die bij ook Van Zanten in de bloembollen werkten, ik kende ze al jaren, samen met Walter ben ik bij de jongens thuis op bezoek geweest.

Ze kwamen bij ons op de woonboot koken, Irish Stew volgens hun recept, we kregen een lijstje met ingrediënten, ik herinner me nog dat er lamb on the bone en barley op stond en een fles whiskey van een bepaald merk. De jongens hebben heerlijk gekookt, het was gezellig, waarschijnlijk waren Allan en Walter er ook, buurman Luc kwam langs om de whiskey te proeven.

Daarna zijn we naar cafe De Kleine Beurs gegaan, de broers hebben tot sluitingstijd Ierse liedjes gezongen en iedereen zong mee.

De volgende dag werken viel niet mee.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!