thuismetsijtze.reismee.nl

Een beeldje van Mette.

Gisteren heb ik een beeldje dat Mette gemaakt heeft, opgehaald. We hadden afgesproken in haar atelier in het Paleis te Groningen, toen ik naar de middelbare school ging kwam ik er dagelijks langs aan de achterkant, ik liep of fietste altijd door het Jodenkampje, een smal steegje tussendoor.

Het is een klein bronzen beeldje, een vrouwelijk naakt, zoals ze heel veel heeft gemaakt, klein en groot, het beeld op de kruising van de Korreweg en de Kapteinlaan is ook van haar hand, moeder en kind.

Mette ken ik van de Havo, we hebben veel dingen samen gedaan, verloren elkaar uit het oog tot ik haar weer tegenkwam op een expositie waar beelden van haar stonden in de Prinsenhof, ik kwam binnen en daar stond ze, een verrassing. Sinds die tijd zien we elkaar af en toe, een wandeling, een concert, een kop koffie, we praten over vroeger en nu en de tijd daar tussen in, over mensen die we kennen, plaatsen waar we geweest zijn, dat we het goed hebben gedaan en een kus als ik wegga.

Het beeldje van Mette staat op het dressoir van mijn ouders mooi te zijn, ze heet Mirthe (zie foto).

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!