thuismetsijtze.reismee.nl

Nana.

Vandaag stond er een gesprek met Nana Mouskouri in de krant, 84 jaar en een nieuwe plaat; Forever Young, liefdesliedjes in verschillende talen.

Nana heb ik mijn hart gesloten toen ik een concert van haar zag na een nacht uitgaan in Groningen, ik kwam thuis was nog niet moe, ik zette de televisie aan en daar was ze, ze zong de sterren van de hemel, ook haar mooiste liedje, Try to Remember. Mijn moeder kwam naar beneden, samen zaten we in de voorkamer op de bank en keken en luisterden naar Nana, toen het afgelopen was, vroeg in de morgen, gaven we elkaar een kus voordat we gingen slapen.

Op haar nieuwe plaat klinkt ze als een Nana van 84, prachtig, niks mooi gemaakt, het is doorleefd, alle liedjes worden vol gevoel gezongen op een rustige manier, ze brengt vreugde en hoop met haar muziek.

"Muziek weerspiegelt de agressiviteit van de wereld. Ik vind dat jammer. Je kunt ook op een kalme manier zeggen wat je wilt."

Vanavond treedt ze op in Amsterdam, heel even heb ik overwogen om er heen te gaan, er zijn nog kaartjes, maar de herinnering aan het concert dat ik samen met mijn moeder zag is genoeg.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!