thuismetsijtze.reismee.nl

Vrijdagmorgenblues

Als ik de gordijnen opentrek is het grijs buiten, ik zie de schim van de pony heen en weer lopen langs het hek, ze heeft gezien dat ik wakker ben, tijd voor een pluk hooi. Voor ik met de honden ga lopen neem ik een stuk Bretonse appeltaart bij een kop koffie, ik luister naar de nieuwe plaat van Mumford and Sons: Delta, prachtig. Het is bijna kerst, er komen veel nieuwe platen, Mark Knopfler, John Mellencamp, ik krijg het nog druk met het luisteren naar al die muziek, maar nu ik minder werk heb ik daar tijd genoeg voor.

De honden hebben er zin in, ze trekken me alle kanten op, ze ruiken meer dan ik. We lopen een stukje om, want de hond aan het einde van het ruiterpad staat hard te blaffen, springt woest tegen het hek op, ik heb geen zin in gedoe. Het is grijs en kil, een kleine wereld, de zon probeert door te breken, ze doet haar best, na een knipoog trekt ze zich terug, het wordt nog grijzer om me heen. Mijn waterdichte schoenen zijn niet waterdicht, vrijdagmorgenblues, maar waarom zou ik klagen, mijn huis is warm, ik bak een foccacia brood met zeezout en rozemarijn, nieuwe muziek klinkt uit de speakers.

3:40

Mumford & Sons - Guiding Light (Lyric Video)