thuismetsijtze.reismee.nl

Sony.

Het is stil in huis, ik vind het heerlijk tot ik muziek wil luisteren, de versterker knettert en gromt, het blijft stil, ik word er onrustig van. Broer Kees stuurde me het adres van een goede reparateur, ik breng de versterker weg, op de terugweg rijd ik langs een kringloopwinkel om te kijken of ze een versterker te koop hebben, ik loop met drie boeken de winkel uit.

Op marktplaats kijk ik naar versterkers, ik koop een Sony voor 25 euro in Siddeburen, een apparaat waar ik vroeger heel blij van was geworden en nu ook. Ik ben weer even terug in mijn kleine kamer aan de Johan Mulderstraat waar ik mijn eerste platen draaide op een zelf in elkaar geknutselde draaitafel en versterker, er sloegen zeker 20 stoppen door, mijn vader werd er helemaal gek van, als de muziek te hard stond draaide hij de stop om, stil was het dan.

Ik sluit de draaitafel en de cd speler aan, geluid vult de kamer, ik trek platen onder een stapel vandaan, het klinkt prachtig, ik ga er voor zitten.

Heel langzaam verdwijnt het onrustige gevoel, vanmiddag was ik bezig in de schuur, opruimen, het is een puinzooi, ik stap over de rommel heen, ik begin aan de ene kant, ladenkastjes om alles netjes te ordenen, tot het ook aan de andere kant netjes is.

Wat heb ik veel spullen, ook weer iets om onrustig van te worden, dat valt gelukkig mee, ik kan weer platen draaien en het klinkt nog goed ook.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!