thuismetsijtze.reismee.nl

De ene dag of een andere?

De ene dag of een andere, is er een verschil, werken of niet, maakt dat iets uit voor de beleving van mijn dag, voel en gedraag ik me anders op mijn werk of thuis, ben ik vandaag dezelfde persoon als gisteren of ga ik me morgen opeens anders voor doen door weet ik veel wat er gebeurt. Ben ik thuis elke dag de zelfde man, wat is dat hetzelfde, niet anders dan gisteren of niet anders zoals "men" mij kent. Gedraag ik mij zo omdat anderen dat van mij verwachten en ik van hen?

De ene dag is de andere niet, ik ga laat naar bed, drink een paar biertjes om mijn zorgen die ik niet heb te vergeten, gewoon omdat het lekker is, we hoeven niet alles te verantwoorden. To live is to fly, zong Townes VanZandt, hij was een andere uiterste van elke een andere dag of dezelfde, lees zijn verhaal, zwerven om te overleven, muziek maken omdat je niets anders kan, de mooiste nummers ooit hebt geschreven en gezongen, een troubadour in de ruimste zin van het woord, hij leefde zijn "songs".

Leef de dag, vanaf dat je opstaat totdat je gaat slapen, wees niet bang om verliefd te worden of om van iemand te houden en dat te laten zien of het te zeggen, dat kan je nooit genoeg horen, dat iemand van je houdt enzo andersom.

Ik ben ook zo'n sukkel die dat vergeet en denkt dat liefde voor een ander vanzelfsprekend is, dat ik er weinig voor hoef te doen, dat het niets uit maakt of het de ene dag is of de andere, elke dag is hetzelfde, behalve als we elkaar vergeten.

Ik kijk naar jou en jij naar mij elke dag weer in verwondering dat er iemand is die om mij geeft, elke dag is anders en ook weer niet.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!