thuismetsijtze.reismee.nl

1924.

Onze ouders zijn geboren in 1924, net als Charles Aznavour, een Franse zanger, chansonnier, die zijn eigen nummers schreef en tot op het einde van zijn leven bleef optreden. In de krant staat zijn levennsverhaal ik download veertig nummers van hem, prachtig, ik heb weinig naar de man geluisterd, nu staat Frank Sinatra op, live, ook zo'n zanger die ik niet zo goed ken.

Onze ouders luisterden niet zo veel naar muziek, klassiek, de Mattheüs, psalmen op de zondagmorgen, misschien hadden ze een liedje waaraan ze samen mooie herinneringen hadden, ik kan het ze niet meer vragen. Reinhart Mey met Gute Nacht Freunden kwam er dicht bij.

Een grijze dag, druilerige regen, de houtkachel vroeg aan, heerlijk warm. De kleinkinderen van school gehaald, slagroom voor de chocomelk gekocht en ieder een reep, als opa mag ik ze verwennen, opvoeden laat ik aan de ouders over. In de rij bij de kassa stonden we achter Rick, vriend van zoon Jelmer, die zei, wat ben jij grijs geworden. Mooi grijs is niet lelijk, las ik vandaag, ik kijk er niet meer van op, in mijn lange haar toen ik 19/20 was zaten al witte haren, stond mooi zei iedereen. Nu weet ik niet anders, ik ben blij met mijn haar, het wordt dun maar krult nog steeds.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!