thuismetsijtze.reismee.nl

De weg door Genua.

Op 6 juni reden we op de motor over de Via Aurelia, de oude kustweg, van La Spezia via Genua en Savonna naar Dogliani, we kwamen door veel dorpjes, mooie pleintjes met Romaanse kerken, de zee was nooit ver weg, af toe een glimp, het was rustig. Wielrenners hielden we niet bij in de afdaling, we hadden belooft om weer thuis te komen, het ging niet hard, maar dat vonden we niet erg, tijd genoeg om rond te kijken, er is zoveel te zien. We reden dwars door Genua, veel scooters op de weg, we maakten ons breed, voordringen, door rood, in deze stad pasten we ons aan aan het verkeer, brutaal zijn hoorde daar bij. We reden door een grote stad, wat een drukte, we volgden de oude weg, linksaf naar de haven, op een hoge weg vlak voor de huizen langs, die grauw zijn van de uitlaatgassen, de haven waar grote cruiseschepen lagen afgemeerd, verder langs een een container haven links en het vliegveld, rechts lag de stad, in de verte torenden hoge wegen boven de huizen uit, ik stond versteld, je zou er maar wonen. Opeens heette de weg weer Via Aurelia, we reden goed richting Savonna, waar we verkeerd reden en de snelweg namen, hoog boven de bomen reden we over de tolweg, gelukkig gebeurde er niets, het kwam wel even in mijn gedachten op toen ik naar beneden keek.

Bang zijn heeft geen zin.