thuismetsijtze.reismee.nl

Logisch nadenken.

Logisch nadenken is niet mijn sterkste kant, ik ben van het gevoel, ik doe maar wat en zie dan wel wat er van komt, daar moet ik dan een conclusie uittrekken, iets beredeneren kan ik ook niet zo goed, het is behelpen, ik weet het.

Muziek is een ander verhaal, daar hoef ik niet over of bij na te denken, ik pak een plaat, van Herb Alpert via Gregoriaanse gezangen beland ik bij Frank Zappa, dat is nu klassieke muziek, ik luister naar bijna alles. Onze vader zei dat popmuziek snel vergeten zou zijn, het is gedeeltelijk waar, ook in de pop muziek ontstaat klassieke muziek, nummers die net zo bekend zijn als de favoriete klassieke deuntjes, wordt het iets moeilijker zoals Frank Zappa, Mahler, Wagner, Richard Strauss, Solution, dan haken mensen af.

De afwasmachine weigerde dienst, ik probeer van alles, niks helpt, uiteindelijk lees ik de handleiding, iets met zout en glansmiddel staat er, dat koop ik in de winkel, vul het aan, maar de lichtjes knipperen nog steeds, het is de watertoevoer , ik trek de machine naar voren, alles is goed aangesloten, daar kan het niet aan liggen. Ik probeer logisch na te denken, de watertoevoer begint bij het kraantje, als ik die probeer open en dicht te draaien zit er geen beweging in. Ik koppel de slang van het apparaat los, draai de kraan open zo ver het kan, er komt bijna geen water uit. Ik draai de hoofdkraan dicht, met een bacoh draai ik het kraantje eraf, ergens in de schuur vind ik een nieuwe kraan (gelukkig bewaar ik van alles) en sluit die aan op de afwasmachine. Ik kijk of het lekt en zet het apparaat aan, water wordt eerst afgevoerd en stroomt daarna door de machine, opgelost.

Frank speelt het nummer Let s make the water turn black, dat hoeft ook weer niet, ik ben blij met kalkvrij water en een afwasmachine die het doet, buiten valt het water met bakken uit de hemel. Dat is lang geleden.