thuismetsijtze.reismee.nl

De weg naar Dogliani.

Dogliani is een dorpje in de regio Piemont, inwoner aantal 4636, bekend van de rode wijn Dolcetto di Dogliani. Ik had er nog nooit van gehoord tot zoon Jelmer verkering kreeg met Sarah, haar moeder komt uit dat dorpje, daar gaan ze volgende week trouwen, een groot feest.

Als je vanuit het zuiden komt, Savonna, is het een prachtige weg, de kleine weg over de bergen die we met de motor reden, prachtig, vlak voor het dorp staan naast de weg volgens mij kruisweg staties, oud en afgebladderd, sommige hersteld, ik kon het niet goed zien. Als we er zijn ga ik er zeker kijken en foto's maken.

Prachtig zijn die oude kerken met de beelden, schilderijen, fresco's, verhalen, de deur is meestal open, het is er heerlijk koel, ook 's zomers, gewoon naar binnen gaan, rondlopen om alles te bekijken, een kaarsje aansteken voor je geliefden en ergens in een bank gaan zitten, het maakt niet uit hoe lang, laat de stilte in de kerk rust brengen in je jachtige leven.

Er wordt daar niet van me gevraagd om te geloven, dat gaat vanzelf als ik er een tijdje zit, moeder Maria met haar kind op d'r arm, Jezus aan het kruis, de apostelen, de 14 kruisweg staties rondom, het maakt altijd een diepe indruk op me.

Wat is geloven? geloof ik in een God die hemel en aarde geschapen heeft, die Zijn enig geboren Zoon naar de aarde gestuurd heeft om ons van onze zonden te verlossen door te sterven aan het kruis, na drie dagen is opgestaan uit de doden en later ter hemel is gevaren.

Als ik in een kerk zit geloof ik met heel mijn hart en hoofd, als ik weer thuis ben, ga ik nadenken, voor een geloof is dat funest want dan ga ik het geloof beredeneren terwijl ik het moet laten wat het is, mijn geloof.

D.C. Lewis:

DC lewis - Mijn gebed ( Clip 192 TV 1970 )

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!