thuismetsijtze.reismee.nl

Droog en dorst.

Het is al weken mooi weer, ik krijg er dorst van, meestal drink ik water, maar een koud biertje is ook wel lekker.

Ik lees een reisboek van Sylvain Tesson, zes maanden in de siberische wouden, het is min 30 graden.

'Hoe minder we praten, hoe ouder we worden, zegt Joera. Sasja laat een jerrycan met 5 liter bier bij me achter. 's Avonds drink ik er langzaam twee op. Het bier of de moker, de drank van de armen. Bier is een kalmeringsmiddel; het verdooft je gedachten en strijkt elke neiging tot opstandigheid glad. Totalitaire staten blussen sociale branden met de bierspuit. Nietzsche haatte dit piskleurige vocht omdat het 'de geest van logheid' voedde.'

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!