thuismetsijtze.reismee.nl

Buitenjongen.

Ik ben opgegroeid in de stad (Groningen), ik heb met volle teugen genoten van het stadsleven en alles wat daar bij hoort. Ik maakte ook wandelingen in de natuur, alleen, om tot rust te komen. Nu woon ik al meer dan 25 jaar in een zelf gebouwd houten huis aan de rand van een klein dorpje in de provincie, buiten de stad, ik voel me er thuis.

Gisteren begon ik te lezen in het boek De Buitenjongen van Paolo Cognetti, zijn eerdere boek De acht bergen is ook mooi geschreven.


Citaat:

Ik stel me zo voor dat het wonen in een huis dat je eigenhandig hebt gebouwd grote gemoedsrust met zich meebrengt.


Dat is echt zo.


Het onderhoud van zo'n huis verstoord de gemoedsrust wel eens, daar valt mee te leven, nu het huis terugbrengen tot de essentie, er moet nog veel weg gedaan worden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!