thuismetsijtze.reismee.nl

R.K. kerk

Vandaag zat ik twee uur in de Rooms Katholieke kerk van Sappemeer, beroepshalve zoals dat heet als je werkt, maar ik was er met veel plezier. We waren vroeg, genoeg tijd om rond te kijken, de kaarsen op het altaar branden, Jezus hangt aan het kruis bijna boven mijn hoofd, een beeld van Maria met een blauwe mantel, ze lacht me toe, een vrouw om verliefd op te worden, als dat al kan, de kruiswegstaties rondom, alle veertien. Er is zoveel te zien in de kerk vol met mensen, er wordt gezongen, klassieke muziek, psalmen, levensliederen, Ede Staal, Wia, Corrie Konings, K3, ik kijk omhoog naar Jezus, hij knipoogt, het is goed.

Op onze reis naar Italië en terug zijn we twee keer in een kerk geweest, prachtig zijn ze , oude Romaanse kerken in de kleine dorpjes, hoge Gotische kerken in de grote steden. Een kaarsje aansteken om aan onze geliefden te denken, een muntje in de kist voor het goede doel, een nep kaarsje met batterij laten we staan, er is al genoeg onzin in de wereld.

Ik maakte kersen met kip in bladerdeeg, heerlijk eenvoudig net zoals het leven zou moeten zijn, hartig met een zoete ondertoon.

Na twee weken smaakt mijn eerste biertje heerlijk, de muziek klinkt dan net even anders, helderder of komt het omdat ik moe ben?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!