thuismetsijtze.reismee.nl

Op de fiets.

Afgelopen vrijdag moest ik naar Leens in noord Groningen, op de terugweg reed ik door Wehe den Hoorn, dat daar vlakbij ligt, een kopje koffie bij (tante) Jenny, de ex van oom Sietse, de jongste broer van mijn vader. Toen ze het huis kochten in de jaren 70, heb ik er nog geholpen met verven, de voorkamer en verhuizen. Later ging ik er vanuit de stad op de fiets heen om te praten en een biertje te drinken. Ik fietste best veel in die tijd, ik ging ook een paar keer op de fiets naar oom Joop, ook een broer van mijn vader, die dominee was in Surhuisterveen, zondagsmorgens vroeg om op tijd voor de kerkdienst te zijn. Oom Joop preekte vol vuur, probeerde de jeugd weer in de kerkbanken te krijgen met zijn enthousiasme. Na de dienst kleedde hij zich om, dan gingen we voetballen of badmintonnen in de tuin, er kon veel, ook een biertje na de koffie hoorde daarbij.

Hielema's en bier drinken, daar kan ik een boek over schrijven.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!