thuismetsijtze.reismee.nl

Uren lopen.

Gisteren liep ik met de honden het grote rond, ik was tien minuten onderweg toen het begon te miezeren, af en toe een flinke bui, het gras langs de sloot is hoog en nat,er wordt steeds minder gemaaid, het gevolg was dat ik tot boven mijn knieën nat werd en geen jas aan, een nat pak.

Vandaag besloot ik door te lopen over de weg, een ander pad, twee weken reizen maakt me nieuwsgierig naar andere wegen, een paadje gaat het land in, er groeit koren, bieten, maïs, de aardappelvelden kleuren wit en paars, het is hier net zo mooi als ver weg, lopend zie ik meer dan op de motor. Twee weken motorrijden is weinig lichamelijk bewegen, dat merk ik nu, twee uur duurt de wandeling, ik kom uit op een bekende weg, groet de man waar ik mijn eieren koop, ze zijn hard aan het werk.

Ik voel mijn benen, vanavond nog een uur lopen rond Hellum, als ik dit nog een paar dagen volhoud dan loop ik straks weer als een kievit, die zijn zich aan het verzamelen om samen weg te trekken, de jongen zijn groot, uitgevlogen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!