thuismetsijtze.reismee.nl

Koolmeesje.

De afgelopen dagen was het prachtig weer, de tuindeuren stonden open, net als de achterdeur, ik zat binnen de krant te lezen aan de tafel van Lo terwijl een frisse wind voor wat afkoeling zorgde. Buiten zijn de vogels druk bezig met het maken van nesten, de nestkastjes zijn weer bewoond, koolmeesjes vliegen door de kamer, de ene deur in, de andere uit. Als ik terug kom van een wandeling met de honden, gaan die opeens vreselijk tekeer, er vliegt een koolmeesje door de kamer, deur open en weg is het beestje, vanmiddag vond ik op een stapel tekeningen een dood koolmeesje, waren ze met hun tweeën, ik weet het niet, in een doosje heb ik het vogeltje begraven achter in de tuin.

De schommelbank op de veranda had nieuwe kussens nodig, de oude waren smerig en vergaan, ik zag een wesp naar het oude kussen vliegen, naar het begin van een nest, het kussen was helemaal kapot, prachtig hoe zo'n nest er uitziet, ik heb het er uit gehaald om er naar te kijken, de kussens gaan in de grijze container, andere kussens op de schommelbank, de zomer kan beginnen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!