thuismetsijtze.reismee.nl

Wij zijn de besten.

Wij zijn de besten las ik, dat hadden Ajax spelers gezegd na de verloren wedstrijd tegen PSV, ook al staan ze tien punten achter in de competitie. De jonge spelers van Ajax worden de hemel in geprezen, toch verliezen ze regelmatig, het spel lijkt nergens op, ze worden beoordeeld op een goede interland, wedstrijden tegen tegenstanders waar de beste amateurclubs nog van winnen, er staat geen maat op, over het paard getild, transferbedrag en van 60 miljoen worden genoemd, terwijl ze net komen kijken, de wereld op zijn kop en iedereen doet mee. Voetbal is een sport voor watjes geworden, incasseren is er niet meer bij, ze gaan liggen door een scheet, claimen een vrije schop met het gezicht van een een geoefend toneelspeler, een strafschop wordt verdiend als een stervende zwaan, ballet op het voetbalveld, maar niet wat ik bedoel. Vroeger was niet alles beter, ik zag George Best door verdedigingen slalommen zonder naar de andere spelers te kijken, gaan voor eigen succes, dat is niet veranderd. De kousen hangen niet meer op de enkels, shirtjes netjes in de broek, de regels zijn aangescherpt, de scherpte is uit het spel verdwenen op een enkele keer na, de beleving is ver te zoeken, alleen soms zie je Buffon en Chiellini met de hoofden tegen elkaar het uitschreeuwen om een goede actie , daar geniet ik van, het is een spel waarin je samen alles geeft om te winnen en niet alleen gaat voor eigen succes (en geld).

Er valt nog een hoop te leren door de heren voetballers, vrouwen begrijpen het beter!

Presidenten en regeringsleiders zeggen hetzelfde over zichzelf, bombarderen als ze er zin in hebben om hun eigen positie te handhaven, slachtoffers moeten niet zeuren.

Een minuut stilte voor de dieren van de Oostvaardersplassen, we veranderen natuur in cultuur dan begrijpen we het tenminste, de dieren niet, daar gaat het niet om.

Het gaat om ons mensen, we zijn slachtoffer van ons eigen denken, we snappen er niets meer van en proberen het gebrek aan begrip te compensen door hard te schreeuwen tegen alles wat ons niet zint.

In plaats van samen te zijn met de natuur, ruim de rotzooi op, ga lopen waarheen je kan, kijk om je heen en geniet.

Ik weet het, gemopper van een oude man, die alles heeft wat zijn hartje begeert.