thuismetsijtze.reismee.nl

De wekker tikt, de kerkklok slaat.

Ik kom om een uur of elf 's avonds thuis, de pony wil graag op stal, als ik uitstap hoor ik haar hinniken, ze hoort me aankomen, de honden willen nog een stuk lopen voordat ze een bak brokken krijgen. Dan ga ik zitten, drink nog iets, er is niets gebeurd in mijn digitale wereld, ik ga slapen, morgen weer vroeg op. Heerlijk om te gaan slapen, ik zet de wekker op half zes, draai me om en nog eens, de wekker tikt, de kerkklok slaat half één, mijn lichaam wil rusten maar mijn hoofd werkt niet mee, niets bijzonders, dromen en gedachten vechten om aandacht, nachtrust is ver te zoeken, de kerkklok hoor ik elk half uur, het is kwart over vier, na een uur en een kwartier waarin wegdommeld ben, loopt de wekker af, de klok slaat half zes. Onder de douche word ik wakker, een paar koppen koffie doen de rest, het wordt licht, in de schemer loop ik het rondje met de honden, de pony gaat naar de wei, even maak ik me zorgen of de bus wel wil starten, maar ik moet vertrouwen hebben in de techniek waar ik weinig van begrijp.

De houtkachel aan, Ian Tyson zingt zijn liedjes, de honden liggen te slapen, de regen tikt op het dak van de serre, ik drink een biertje, vanavond op tijd naar bed en slapen voordat de kerkklok slaat.