thuismetsijtze.reismee.nl

Vele gezichten.

Ik word wakker na een korte nacht, heerlijk geslapen overigens, ga naar buiten de kou in om voor de dieren te zorgen, de muziek van gisteravond zit nog in mijn hoofd, een vader die onverwacht dood ging, broers die samen alleen overblijven en er over zingen, bijzonder. De zaterdagkrant staat vol met nieuws, ik begin te lezen met een kop koffie, van voor naar achter en terug, wat staat er veel onzin in de krant of lees ik het niet goed?

Gisteren in de trein kreeg ik van een onbekende man een biertje aangeboden, we zaten in de zelfde trein, op weg terug naar huis, maar ik moest nog rijden, nee dus, verstand komt met de jaren, we praten nog even over muziek voordat hij zijn koptelefoon opzette en niet meer bereikbaar was. Ik keek naar zijn gezicht, beetje lang haar, baard, donker, mooi portret dacht ik.

Vandaag hoefde niets, daar dachten de honden anders over, naar buiten en lopen in de kou, ze trekken me mee naar buiten, een wortel voor de pony, verder naar waar ze de luchtjes herkennen, er nog een keer overheen plassen, wat zijn wij dan ver verwijderd van herkenning door reuk en dat soort dingen, wij zijn mensen, weten alles beter, maar we zijn zoveel vergeten.

Ik las een artikel over een acteur die vele gezichten liet zien in zijn films, gezichten zijn prachtig, ik probeer heel langzaam gezichten te vervormen tot een beeld waar ik iets mee kan, zwart-wit , meer is er niet.

De kachel staat roodgloeiend, ik heb een krat 78 toeren platen naar binnen gehaald om ze schoon te maken, kalkvrij water met een scheutje goedkoop afwasmiddel doen wonderen heb ik ergens gelezen. Prachtig klinkt de muziek, vijf minuten langer niet, na vijf platen zet ik een LP op, die duurt iets langer, muziek is mijn leven.

Niet overdrijven denk ik dan, als het stil is geniet ik ook van geen muziek.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!