thuismetsijtze.reismee.nl

Mensen aan een tafel.

Na een late dienst laat ik eerst de honden uit, s zomers lopen we over het ruiterpad, maar nu is het daar donker en drassig, we gaan over het fietspad langs de Hoofdweg van ons dorp. Bij veel mensen zijn de gordijnen open, ik kan zien waar ze op de televisie naar kijken, ik zie mensen aan een tafel die praten, het zijn verschillende tafels met af en toe de zelfde mensen, er wordt wat afgepraat aan de televisietafels. Waar het over gaat kan ik niet horen, het nieuws van de dag, sporters die iets gewonnen of verloren hebben, liefdes die net aan zijn of juist verbroken, er wordt gezongen en muziek gemaakt, alles wordt besproken en herhaald. Rondom zo'n tafel met gasten zitten mensen te luisteren, klappen op het juiste moment, verder doen ze niet zoveel, leuk om er eens bij te zijn geweest. Als ik er goed over nadenk is het gek om te kijken naar mensen die aan een tafel zitten te praten, en vooral te luisteren, niets nieuws onder de zon, over spelletjesprogramma s ga ik het niet hebben, verspilde tijd.