thuismetsijtze.reismee.nl

Half zes opstaan.

Ik woonde in Hoogkerk, de kunstacademie was verleden tijd omdat ik wilde veranderen van richting (van grafische vormgeving naar schilderen en grafiek), dat werd niet toegestaan, waarom werd mij niet verteld, de docenten waren het vaak niet met elkaar eens, behalve als er vergaderd moest worden, het was de tijd waarin het onderwijs democratisch moest worden, prachtig, maar het werkte niet.

Geen studie, geen geld, ik moest werken via een uitzendburo, ik begon als bijrijder op een vrachtwagen van Heineken, de kroegen in de stad voorzien van drank, tussendoor bracht de chauffeur bier en frisdrank bij zijn eigen huis zonder rekening uiteraard, secondaire arbeidsvoorwaarden, net als het gratis drinken in de kantine, halve liters bier in de middagpauze zorgden voor de nodige ongelukken in de middag.

Ik werkte in ploegendienst, s nachts schepen lossen in Hoogkerk, met een busje naar fabrieken in Groningen, Friesland en Drenthe, een enkele keer naar Duitsland, ik was heftruck chauffeur, lopende band werk, werkte in veel bedrijven een paar weken, altijd met busjes onderweg. s Morgens om half zes weg uit Hoogkerk, zes uur vertrekken, vaak wist ik niet eens waarheen, het was werk.

s Avonds moe terug naar huis, vrijdag met je urenbriefje naar het uitzendburo, contant uitbetaald, gratis bier, weekeinde.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!