thuismetsijtze.reismee.nl

Verlangen naar het voorjaar.

Ik ga naar buiten voor de dagelijkse ronde met de honden, een waterig zonnetje schijnt, er waait een harde, koude wind, we zijn wel wat gewend. Als we in het open land lopen wordt het donker, de eerste druppels vallen, we lopen tegen de wind in, het gaat harder regenen, binnen een paar minuten ben ik doorweekt, de honden trekken zich er niet zoveel van aan, ze staan stil bij een plas en begin te drinken, regenwater heeft hun voorkeur. Ik loop te mopperen tot we weer een beetje in de luwte lopen, ik denk aan de motorreis door het koude noorden van Noorwegen en zie alles weer in de juiste verhouding. Als het blijft regenen zie ik aan de honden dat ze naar huis willen, ze lopen mee omdat het moet, thuis zoeken ze hun plekje in de serre op, ze houden graag in de gaten wat er buiten gebeurt, de pony loopt door de modder langs het hek, die heeft het ook wel gezien in de wei. Voorzichtig komt de zon te voorschijn, bij mij nog even niet, eerst droge kleren aan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!