thuismetsijtze.reismee.nl

Eeuwig leven.

In de krant stond een artikel over een jonge vrouw die transhumanist werd, ze zegt over transhumanisme: Proberen de natuur te overstijgen door de mens beter te maken. Onder meer door ouderdom te bestrijden, mensen slimmer, jonger of sneller te maken, ziektes tegen te gaan. Haar vriend was de eerste persoon die ze ooit hoorde zeggen dat hij niet dood wilde, en voor altijd wilde leven.

Ik laat de honden uit, dan kan ik meestal rustig nadenken over iets wat ik heb gelezen, of liever nog, helemaal nergens over denken, gewoon lopen.

Eeuwig leven blijft in mijn hoofd rondzingen, hoe dan denk ik, wanneer blijf je dan doorleven, jong of oud, dat maakt nogal een verschil, als knappe jonge man eeuwig leven biedt een hoop perspectieven met gelijk de volgende vraag, hoe zien de vrouwen eruit die eeuwig blijven leven, maar misschien is dat een gedachte met een seksistische strekking, dat mag niet meer in deze tijd.

Ik sta even stil, de honden trekken me verder, ze ruiken iets, een mannetje misschien, ze ruiken meer dan ik en vertrouwen daarop, ik wil haar graag eerst even zien voordat ik ga met kennismaken, mensen zijn kieskeuriger, dat heet evolutie, ondertussen zijn we heel veel natuurlijke vaardigheden kwijt geraakt, wij vertrouwen op ons verstand, niet altijd verstandig.

De honden snappen er geen bal van, onder het lopen praat ik tegen ze, hele verhalen vertel ik ze, meestal onzin, soms iets zinnigs, zij zijn alleen geïnteresseerd in een aai, liever nog iets te eten. Straathonden zijn het, vrijheid gewent, nu lopen ze aan een riem, maar krijgen wel elke dag op dezelfde tijd eten, ze hebben onderdak, ze hebben het goed denk ik.

Ze kijken me aan, het zijn lieve beestjes, ik met mijn mensenverstand zou kiezen voor een vrij leven, zwervend door de natuur, hun hondenverstand is beperkter, zeker weten doe ik dat niet, maar over eeuwig leven hebben ze nooit nagedacht, de dag van vandaag betekende altijd, proberen te overleven, nu zijn ze in het paradijs, ook dat beseffen ze niet.

Als ik weer thuis ben, lees ik het artikel nog een keer, eeuwig leven lijkt mooi als je jong en gezond bent, dat wil je zo houden tot in eeuwigheid.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!