thuismetsijtze.reismee.nl

Aanrommelen.

Toen ik vanmorgen wakker werd was het nog donker, heerlijk om minder te werken, ik draaide me om en dommelde weer in, ik hoorde de honden ook niet, helemaal goed. Uitgerust opstaan als het licht wordt met een helder hoofd, wat meer kan een mens wensen, een kop koffie en de krant, een flink stuk lopen met de honden, weer of geen weer dat maakt niet uit. Aanrommelen in huis, de stoel van mijn vader weer zitbaar maken, een onderstel voor de (ets) pers maken om linoleum snedes af te drukken, niemand vertelt me wat ik moet doen, prettig is dat, gewoon doen waar ik zin in heb.

Een gewone dag is het vandaag, Dolores O'Riordan is plotseling overleden, zangeres van the Cranberries, een prachtig duet zong ze met Zucherro, ik zet het filmpje erbij. Ik kijk naar foto's van haar, misschien iets voor een lino snede, een serie van muzikanten die me lief zijn, dat zijn er heel veel, eerst maar eens beginnen.

Klik op:

Zucchero & Dolores O Riordan - Pure Love.

Een gewone dag bestaat niet, er gebeurt altijd wel iets, ik las het verhaal van een joodse man, geboren in 1943, die als klein jongetje werd ondergebracht bij een katholiek echtpaar. Hij heeft het verhaal al vaker verteld, maar het is elke keer weer bijna alsof ik het voor het eerst doe,

ZIJ GAVEN MIJ DE KANS TE ZIJN.

Zijn lip trilt, hij zwijgt. En zegt: "Ze zei: Omdat u zo'n tere bloem was. U had kleine worteltjes in de grond, daarom kon hij u er niet uit trekken."