thuismetsijtze.reismee.nl

3,4.

Ik had minstens een vier voor wiskunde nodig om te slagen voor de havo, dat haalde ik precies tot grote opluchting van mezelf, ik had niet nog een jaar kunnen doorbrengen op de middelbare school, het was tijd om de grote wereld te ontdekken. Een 4 is net iets hoger dan een 3,4 ,een lager cijfer haalde ik gelijk in de eerste klas van de HBS, Frans was niet mijn vak, later ontdekte ik dat die taal best wel mee viel, maar toen even niet. De heer Idsinga, leraar Frans, was een keurige man in pak, docent op de HBS was een gerespecteerd beroep in de jaren '60 totdat de leerlingen mondig werden, vragen gingen stellen, dwars gingen liggen, inspraak eisten tot grote ergernis van de meeste docenten, hun gezag werd ondermijnd. Voor een proefwerk had ik met de jongen voor me, Ewoud Benschop die was blijven zitten, afgesproken dat hij zijn blaadje omhoog zou houden als hij klaar was, een beetje onderuit gezakt zodat ik het goed kon lezen en overschrijven. Toen we het proefwerk terug kregen zag ik een negen, maar er stond een streep door en een 1 ernaast met de woorden, overgeschreven van Ewoud, de heer Idsinga had scherpe ogen en heel wat jaren ervaring als leraar.

Een paar graden onder nul was het vandaag, de gevoelstemperatuur was door de harde wind nog een stuk lager.

3,4 op de schaal van Richter beefde het vandaag in Groningen, het zal wel denken de meeste Nederlanders, het gevoel in het noorden is tot ver onder het nulpunt gezakt en dat zal nog wel even zo blijven, ook al wordt het voorjaar of zomer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!