thuismetsijtze.reismee.nl

Niks is van jezelf.

Na het overlijden van onze moeder moet haar huis worden leeg geruimd, het brengt herinneringen boven, het was er altijd, alles stond op dezelfde plek, het hoorde bij het huis van onze moeder. Nu staat het hele huis op zijn kop, spullen moeten verdeeld worden, wie wil wat, een leven wordt materieel ontmanteld, waar komt alles vandaan en wat voor waarde heeft het voor ons zonder onze moeder die we altijd bezochten in haar huis waar ze zo vertrouwd was, als je ouder wordt weet je blindelings de weg tussen je meubelen.

Aardse goederen hebben geen waarde, toch hechten we er aan, een herinnering aan een geliefde, een gedachte die terug komt bij het lezen van een boek, muziek waarop we samen gedanst hebben, een geur die je terug brengt naar kamperen, het ruikt naar de spijkerbroek die ik als kussen gebruikte. Niets is zonder betekenis, aardse goederen zijn zonder waarde maar ik wil ze een plaatsje geven in mijn leven zodat mijn moeder en vader nog een tijdje doorleven in mijn huis, niks is van jezelf.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!