thuismetsijtze.reismee.nl

Schoorsteenveger.

Vanmorgen was het koud buiten, beetje vorst, de houtkachel aan, ik draaide de kalender op december waar bij 1 december stond; schoorsteenveger. Paniek, als de sodemieter de brandende houtblokken uit de kachel in een zinken emmer en rokend naar buiten, het huis stinkt nog steeds. Net op tijd was de kachel afgekoeld, de schoorsteenveger heeft de pijp roetvrij gemaakt, online betaald, al jaren dezelfde prijs daar kunnen veel bedrijven een voorbeeld aan nemen. Net op tijd voor het sinterklaas gebeuren is de schoorsteen geveegd, ik heb mijn schoen gezet, Piet kan zonder zwart te worden mijn schoen vullen met lekkers, als iedereen zijn schoorsteen op tijd zou laten vegen dan blijft Piet gewoon Piet, de schoorsteenveger heeft alleen zwarte handen, we maken ons druk om niks, zwarte en witte Pieten, we maken onszelf en de wereld gek met onzin. Misschien is het een idee om de arme wereld een kado te geven, een beetje hulp in bange tijden van overvloed in het westen. Het witte huis is omgetoverd in een witte kersthuis waarin mensen worden geweigerd die een beetje warmte zoeken in een koude wereld, ze staan buiten op straat. Sinterklaas kijkt ook niet naar ze om, hij heeft het druk met een televisie show, geen aandacht voor de kanslozen, het is een feest voor kinderen waar volwassenen de regie voeren en dan gaat het bijna altijd fout. Nog even en we maken van onze kinderen jonge volwassenen die niet meer mogen dromen of fantaseren over een wereld die alleen in je hoofd bestaat.

Volgend jaar word ik 64, will you still need me, will you still feed me when I 'm 64, ik geloof nog in Sinterklaas, ik zet mijn schoen naast de kachel, niet dat ik verwacht dat er iets in zit, de pepernoten heb ik al op gegeten. Ik geloof in het verhaal van kerst, een kind dat wordt geboren om de wereld te redden, maar wij mensen weten het beter en gaan onze eigen gang. Prima denkt God, veel succes, ik ga op vakantie samen met mijn zoon en de heilige geest, we komen wel een keer terug als het echt een zootje wordt. Lieve God, ik zou niet heel veel langer wachten om in te grijpen, het paradijs heb je ons ook al ontnomen, geef tenminste iedereen een gelijke kans om te leven.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!