thuismetsijtze.reismee.nl

Een cirkel is rond.

Wanneer kreeg ik de kriebels toen ik muziek hoorde, ongeveer in dezelfde tijd dat ik boeken ontdekte, woorden die zeggen wat je voelt, anders dan Karl May , Arendsoog, Biggles, Norel en nog veel meer, jongensboeken die spannend waren maakten plaats voor boeken die vertelden over het ware leven. Op klasseavonden dansten we soms dichtbij elkaar, mijn lichaam steigerde, ik wist niet wat er gebeurde, het voelde wel prettig, een volgende keer gebeurde het weer, altijd als ik samen was met een meisje, verkering, de namen weet ik nog. Ik ontdekte mezelf in een wereld waar ik me niet thuis voelde, muziek was een ontdekking, een vlucht in geluid waar ik mezelf kon zijn, steeds weer en weer, altijd dezelfde platen, toen had ik niet meer, ik ken ze nog steeds uit mijn hoofd, ondertussen zijn het duizenden geworden en nog veel meer. De cirkel begon bij neef Mans die uit een afgebrand huis een pick up had gered, gedeeltelijk ten minste en het aan mij verkocht voor 5 gulden, ik moest er zelf een arm plus naald bij kopen. Gepruts was het, stoppen sloegen door, ik had er geen verstand van, net als nu, ik krijg een Garrard draaitafel in een zelfgemaakte kist, een schuur vol platen en een extra platenspeler, wat moet ik er mee. Ik hoor een stem uit loppersum die zegt, gewoon ervan genieten, niet zo moeilijk doen en ze heeft gelijk, een cirkel is rond ook al wil ik er een vierkant van maken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!